Audi RS4 s výkonom Veyronu

15. február 2016

Na první pohľad je to staré Audi. Keď si uvedomíte, že RS4 B5 se nerobilo ako sedan, a všimnete si karbonových brzd, bude už neskoro.

Prvé Audi RS4, generácia B5, sa predstavilo v roku 1999 ako nástupca dnes už legendárneho RS2. Tiež malo V6 s objemom 2,7 litra, ktorá bola preplňovaná turbodúchadlami, lenže tu bolo 381 koní a 440 Nm, o veľa viac ako v prípade RS2. A tiež sa RS4 generácie B5 predávalo len ako kombík s názvom Avant.

Ako je možné, že sa teda pozeráme na RS4 s karosériou sedan? Jednoducho - vozidlo na snímkach nižšie opustil továreň ako S4. Vtedy mal rovnaký 2,7 litrový motor, len naladený na "slabých" 265 koní a 400 Nm. V súčasnom stave tú zo série zostalo snáď jediné - počet valcov, pohon všetkých kolies a umiestnenie motora vpredu pozdĺžne.

Keď sa ale dostal do rúk súčasného majiteľa, začali sa diať veci. Základom bolo nainštalovaní vzhľadových prvkov z RS4 Avant, v podstate sa líšia nárazníky, logá a pár detailov; odtiaľ označenie RS4. Majiteľ ale nezostal u pôvodného výkonu, rozhodol sa ho poriadne zvýšiť. Motora bol zväčšený objem na rovné tri litre a sú tu nová, väčšia turba TTE-950.

Okrem toho vieme aj o leštených kanáloch v hlavách valcov, odľahčených ventiloch od firmy SUPERTECH, kovaných piestoch, precízne vyvážené kľukovej hriadeli, zákazkovo vyrábaných vačkovým hriadeľoch a výfukovom potrubí s priemerom 102 mm. Výkon je teda ohromný a postupom času rástol. Aktuálnymi hodnotami majú byť 1 100 koní a 1 400 Nm. To je brutálna sila, ktorá sa môže merať s Veyron. Len tento automobil má akosi o desať valcov menej.

Všetok ten výkon prenáša stále manuálne šesťkvalt, ktorý musel byť tiež posilnený, rovnako ako spojka a systém pohonu všetkých kolies quattro. . Maximálka sa pohybuje okolo 360 km / h, z dôvodu prevodov a dosiahnuteľným otáčkam.

Po vzhľadovej stránke by ste to do tohto auta na prvý pohľad nepovedali. Iste, sú tu 20 "kolesá a kratšie pružiny, takže vozidlo sedí bližšie k zemi, ale to vie so svojou S4 urobiť každý tuner, zas taký problém to nie je. V tejto dobe bola Audi S a RS ešte relatívne blízko svojim plebejským súrodencom, aspoň po stránke vzhľadu. A karbónových bŕzd z Audi R8, ktoré toto auto dostalo, aby bolo výkon ako krotiť, si hneď nevšimnete.

Takže až sa svojím Ferrari F12berlinetta niekde v okolí Hannoveru, kde toto Audi žije, budete čakať na semafore, a vedľa sa postaví divoko prskající starej čiernej Audi a bude chcieť pretekať, odporúčame sa nevsázet o nič na spôsob treba autá. Tá vec vedľa vás totiž môže mať o nejakých 350 koní viac ako vy a jede podľa toho ...

Audi RS4 s výkonom Veyronu

Audi RS4 s výkonom Veyronu

Audi RS4 s výkonom Veyronu